On The Ground 가사 해석

[Verse 1]

 

My life's been magic, seems fantastic

내 삶은 마법처럼, 화려해보이지

 

I used to have a hole

in the wall with a mattress

난 고작 매트리스 하나 놓여진

허름한 집에서 살았었어

 

Funny when you want it,

suddenly you have it

사람이 참 간사한게,

원하는 걸 얻게 되면,

 

You find out that your gold's just plastic

그 소중함을 잊게 되더라고

 

 

[Pre-Chorus]

 

Every day, every night

매일, 밤낮으로

 

I've been thinkin' back on you and I

난 우리에 대해 생각해

 

Every day, every night

매일, 밤낮으로

 

 

[Chorus]

 

I worked my whole life

난 평생을 노력했어

 

Just to get right just to be like

이렇게 성공하기 위해서 말이야

 

"Look at me, I'm never coming down"

"날 봐, 난 절대 무너지지 않을거야"

 

I worked my whole life

난 평생을 노력했어

 

Just to get high just to realize

이렇게 높이 올라와서야 깨달았어

 

Everything I need is on the

내가 원하는 모든것은

 

Everything I need is on the ground

내가 원하는 모든 것은

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

 

[Post-Chorus]

 

On the ground

저 아래에 이미 있었다는 걸 말이야

 

Everything I need is on the ground

내가 원하는 것은

이미 아래에 있었다는 걸 말이야

 

Nah but they don't hear me though

그치만 사람들은 내 얘길 들어주지 않네

 

(Yeah what goes up it must come down)

오르막길이 있다면 내리막길도 있는 법이야

 

Nah but they don't hear me though

그치만 사람들은 내 얘길 들어주지 않네

 

(You're running out of time)

넌 시간을 낭비하고 있구나

 

 

[Verse 2]

 

My world's been hectic, seems electric

내 세상은 바쁘고, 번쩍거리지

 

But I've been wakin' up

with your voice in my head

그치만 내 머릿속엔

네 목소리로 가득했어

 

And I'm tryna send a message

and let you know

네게 연락을 하고 싶어

네게 말해주고 싶어

 

That every single minute

I'm without you, I regret it

너 없는 모든 순간에

난 후회를 하고 있다는 걸 말이야

 

 

[Pre-Chorus]

 

Every day, every night

매일, 밤낮으로

 

I've been thinkin' back on you and I

난 우리에 대해 생각해

 

Every day, every night

매일, 밤낮으로

 

 

[Chorus]

 

I worked my whole life

난 평생을 노력했어

 

Just to get right just to be like

이렇게 성공하기 위해서 말이야

 

"Look at me, I'm never coming down"

"날 봐, 난 절대 무너지지 않을거야"

 

I worked my whole life

난 평생을 노력했어

 

Just to get high just to realize

이렇게 높이 올라와서야 깨달았어

 

Everything I need is on the

내가 원하는 모든것은

 

Everything I need is on the ground

내가 원하는 모든 것은

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

​​

 

[Post-Chorus]

 

On the ground

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

Everything I need is on the ground

내가 원하는 것을

 

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

Nah but they don't hear me though

 

그치만 사람들은 내 얘길 들어주지 않네

(Yeah what goes up it must come down)

 

오르막길이 있다면 내리막길도 있는 법이야

Nah but they don't hear me though

 

그치만 사람들은 내 얘길 들어주지 않네

(You're running out of time)

 

넌 시간을 낭비하고 있구나

 

[Bridge]

 

I'm way up in the clouds

난 구름 위에 떠있어

 

And they say I've made it now

사람들은 내가 성공했다고 말하지만

 

But I figured it out

난 깨달았어

 

Everything I need is

on the ground (Yeah, yeah)

내가 원하는 모든 것은

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

Just drove by your house

(Just drove by your house)

방금 네 집을 지나쳤어

 

So far from you now

(So far from you now)

점점 너와 멀어지고 있네

 

But I figured it out

그치만 난 깨달았어

 

Everything I need is on the

내가 원하는 모든 것은

 

Everything I need is on the ground

내가 원하는 모든 것은

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

​​

 

[Outro]

 

On the ground

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

Everything I need is on the ground

내가 원하는 것을

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

Nah, but they don't hear me though

그치만 사람들은 내 얘길 들어주지 않네

 

On the ground

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

 

Nah, but they don't hear me though

그치만 사람들은 내 얘길 들어주지 않네

 

Everything I need is on the ground

내가 원하는 모든 것은

이미 저 아래에 있었다는 걸 말이야

On The Ground 피아노악보 튜토리얼

On The Ground 피아노악보 easy

+ Recent posts